Jazda zimą lub we mgle

Wielu kierowców traktuje zimę jako normalną porę do jazdy samochodem. Oczywiście podczas zimy jest nieco inaczej a na pewno bardziej niebezpiecznie na ulicach. Przede wszystkim, tak samo jak nakazuje prawo powinniśmy posiadać opony przystosowane do jazdy w zimowych warunkach, których bieżnik pozwala na większe odprowadzanie śniegu z pod kół. Warto również przed każdym sezonem zimowym dokładnie przyjrzeć się stanu naszego samochodu. Podczas zimy musimy nasz odstęp od poprzedniego auta zwiększyć, gdyż droga hamowania podczas zimy jest wydłużona i bardzo łatwo o kolizje, gdy nie wyliczmy dokładnie odległości jaka nasz dzieli od następnego samochodu. Pamiętajmy o regule ograniczonego zaufania, a więc powinniśmy mieć oczy dookoła głowy, gdyż sami na drodze nie jesteśmy. Podczas wchodzenia w zakręty w zimie musimy bardzo zwolnić, gdyż nie wielka ilość śniegu lub błota sprawi że nasz samochód znajdzie się rowie. Pamiętajmy aby podczas trudnych sytuacji podczas zimy zastanowić się nad wariantami awaryjnymi.

  • Jazda we mgle

Dla wielu niedoświadczonych kierowców jazda we mgle to bardzo niebezpieczna sytuacja. Przede wszystkim we mgle trzeba zachować jasny umysł aby móc dostrzec zbliżając się z naprzeciwka samochody. Prędkość powinna być dostosowana do widoczności, tak aby mieć czas na reakcje gdy zobaczymy niebezpieczną sytuacje. Podczas jazdy we mgle nie zaleca się stosowania świateł drogowych, gdyż potrafią one stworzyć ścianę światła przed nami która jeszcze bardziej utrudni nam jazdę. Wiele samochodów posiada na swoim wyposażeniu specjalne światła przeciwmgielne, których możemy używać podczas jazdy we mgle. Trzeba również pamiętać, że nadużywanie świateł przeciwmgłowych może sprawić trudność dla wielu kierowców, a oprócz tego możemy dostać mandat. Z góry nie ma jasno powiedziane z jaką prędkością powinniśmy się poruszać we mgle. Prędkość powinniśmy dostosować do widoczności. Oprócz tego trzeba również pamiętać o tym, że gdy jedziemy samochodem podczas mgły asfalt po jakim się poruszamy jest wilgotny i może on nie korzystnie wypłynąć na przyczepność.

Comments are closed.